U BiH je u novije vrijeme nastajalo, ali i velikom brzinom nestajalo jako puno kompanija. Malo je onih koji su uspijevali konstantno uspješno poslovati na jednom od najizazovnijih i najnesigurnijih tržišta Europe. Među njima je mostarska kompanija Nobel Corporation.
Ono što je prije više od dvije decenije godina izgledalo kao nemoguće, danas je izraslo u priču o uspjehu kompanije koja je u nekoliko navrata proglašena za najbolju kompaniju u BiH, u različitim oblastima.
Opisati put bilo koje kompanije kroz dvije decenije nije jednostavno, a osobito kompanije kao što je Nobel.
Nobel je ovlašteni partner vodećih svjetskih proizvođača u oblasti filtriranja, tretiranja i uštede vode s kojima je tržišni lider u BiH. U oblasti električnog grijanja Nobel je regionalni lider, i duže od 20 godina ima samo jednog, strateškog partnera, Atlantic iz Francuske.
Kada je riječ konvektor bila potpuna nepoznanica, a grijanje na struju izgledalo kao luksuz Nobel je na tržište ušao sa konvektorima Atlantic. Atlantic je najveći svjetski proizvođač električnog grijanja i zasigurno nije bila mala stvar dovesti njihove proizvode u BiH i nastaviti surađivati s njima više od 20 godina. Nobel je dobio priznanje kao najznačajniji regionalni partner Atlantica, kompanije koja proizvode iz 27 tvornica distribuira u skoro sve države svijeta. Posljednjih nekoliko godina zaredom Atlantic je najbolji poslodavac u Francuskoj.
Kada je svijest o zdravlju, ekologiji, važnosti čiste i zdrave vode bila misaona imenica Nobel je počeo sa edukacijom tržišta, i usporedo na tržište plasirao filtere za vodu za kućnu upotrebu, a kasnije i za sve oblasti industrije, ugostiteljstva, medicine… . Danas u oblasti pripreme i filtriranja vode ne postoji ozbiljna institucija kao ni grana industrija u kojoj Nobel nije prisutan.
Posljednjih šest godina Nobel je prepoznat na tržištu BiH kao prva kompanija koja se počela baviti uštedom vode, energije i smanjenjem štetne emisije CO2, sa vlastitim brendom Ecofriend. Do sada su mnogi hoteli, kampovi , studentski i domovi za starija lica uštedili milijune kubnih metara vode i kilovata energije.
U vrijeme kada mediji najviše klikova prikupljaju na temelju vijesti o politici i crnoj kronici, kada se činilo da je sve u BiH negativno, Nobel pokreće poslovni portal www.manager.ba. Portal na kojem se piše samo o ekonomiji, pozitivnim stvarima, i na kojem su zabranjene loše vijesti i vijesti o politici. Jedini je portal u regiji koji omogućava korištenje medijskog prostora bez naknade za sve pozitivne priče, tvrtke i projekte. Okuplja menadžere i tvrtke iz BiH s ciljem međusobnog povezivanja i razmjene iskustava. Trenutno je aktivan projekat podrške HoReCa sektoru. https://manager.ba/vijesti/projekt-vrijedan-100000-km-kao-podr%C5%A1ka-horeca-sektoru
U sklopu rubrike Klub menadžera do sada je objavljeno preko 200 autorskih intervjua s vlasnicima, direktorima i stručnjacima iz mnogih oblasti koji BiH čine boljim mjestom za život.
Nobel je na tržištu prisutan s 4 prodajna programa: Atlantic konvektori i radijatori, Atlantic bojleri, Nobel sistemi za filtriranje vode i Ecofriend sistemi za uštedu vode i energije.
Ukratko, za svaki program postoji duboka poveznica sa ekologijom i smanjenjem potrošnje resursa. Atlantic konvektori ne isušuju zrak, posjeduju ekološke pasoše i potrošnju energije manju i do 45%, Atlantic bojleri posjeduju Steatite tehnologiju koja spriječava sakupljanje kamenca na grijaču. Nobel filteri služe za zaštitu zdravlja, instalacija, aparata koji su u dodiru sa vodom, uz velike novčane uštede. Ecofriend štedni ventili štede vodu, energiju i smanjuju štetnu emisiju CO2.
Kompanija kroz sve ove godine educiraju tržište, a u slučaju problema nudi Vrhunska rješenja za ugodan život. Takvo rješenje podrazumijeva prije svega savjet, stvarno i dugotrajno rješenje problema financijski dostupno tržištu BiH, brzu isporuku, uslugu servisa i postprodajnu uslugu. I sve to sa uspjehom se održava duže od 20 godina.
Kako je Nobel organiziran?
Djelatnici Nobela u mostarskom uredu
Nobel čini više odjela. Ono što Vi najčešće vidite su djelatnici iz prodaje, marketinga i servisa, koji su stvarni ambasadori kompanije. U pozadini djeluju odjel logistike, financija, administracije i menadžment, koji čine profesionalci iz oblasti financija, prava, ljudskih resursa, marketinga.
Važnosti marketinga svjedoče milijunske posjete na službenoj web stranici kompanije. U skoro vrijeme korisnicima će na raspolaganju biti redizajnirani web shop na kojem rade vrhunski profesionalci sa marker.hr.
Djelatnici servisa su obučeni za ugradnju i održavanje svih Nobelovih prodajnih programa. Nobel servis pokriva preko 80 gradova i općina BiH, direktno iz Mostara. To je prvi servis koji korisnike obavještava o servisnim intervalima još od samih početaka 1999. godine.
Nobel je poželjan partner za investitore i veleprodajnu mrežu. Dugogodišnji je dobavljač za najznačajnije privredne subjekte u BiH, a prodajna mreža je raspoređena putem distributera kroz više desetina prodajnih mjesta.
Najvažnije aktivnosti kompanije
Podsjećamo na najznačajnije:
Kroz dvije decenije nebrojeno mnogo puta, organizacijom ili prisustvima na stručnim i direktnim prezentacijama, seminarima, okruglim stolovima, edukativnim akcijama, suradnjom sa zavodima za zdravstvo, školama, bolnicama i medijima doprinijeli su podizanju opće ekološke svijesti na viši nivo.
U okviru projekta „Nagradite sebe“ Nobel je na tržištu ugradio značajan broj kućnih sistema za filtriranje vode, a cilj akcije je bio omasovljenje tržišta i podizanje ekološke svijesti. Projekt je proveden 2008. – 2011. i bio je jedinstven u Europi jer su se sistemi ugrađivali bez plaćanja.
Nobel je bio glavni pokrovitelj sveučilišnog udžbenika/knjige „Uvod u okolišno održivi razvoj“ koju je izdalo mostarsko sveučilište, a napisali su je eminentni domaći stručnjaci iz ove oblasti.
Nobel je često prisutan na značajnijim specijaliziranim sajmovima i događajima iz oblasti zaštite vode i okoliša.
Već osam godina traje uspješna suradnja sa francuskom ambasadom u BiH.
Daleke 2004. Nobel počinje sa projektom besplatne dostave konvektora na kućnu adresu, kao prva kompanija uopće za bilo koji proizvod u BiH. Dugo godina nakon toga kupcima nije bilo shvatljivo da će dobiti Atlantic konvektor na kućnu adresu za 24 h i tek tada ga platiti. Nobel je doslovce stvarao tržište brzih pošta u BiH, što mogu potvrditi nekadašnji i sadašnji partneri kao Intereuropa, City Express, Euroexpres ( s kojim suradnja traje i danas), 24 VIP, HP Mostar, Express One.
Od poslovnih inovacija prije 16 godina može se spomenuti i zahtjev tadašnjoj komercijalnoj banci kada kompanija postavlja zahtjev za potrošački kredit sa 0% kamate, što je tada bio presedan na tržištu. Tadašnje kamate su bile od 12-16 %. Stvarnu kamatu za svoje kupce snosio je Nobel.
Vrijedi spomenuti projekte sa Zavodom za javno zdravstvo sa ciljem edukacija u vrtićima i školama o značaju zaštite okoliša i očuvanja vodenih resursa.
Nobel je bio partner SFF kao organizator projekta Otvorenog kina Mostar.
Na poziv partnera iz Svjetske banke i Švicarske ambasade Nobel organizira seminar o značaju korporativnog upravljanja za najznačajnije hercegovačke poduzetnike.
Nobelov štand na brojnim sajmovima u BiH je redovito među najposjećenijim od kupaca, brojnih partnera i prijatelja.
Vrijedi istaknuti suradnju sa najboljom privatnom visokoškolskom institucijom u regiji koja je među 5% najboljih svjetskih škola ZŠEM Zagreb, Ekonomskim fakultetom u Mostaru, najznačajnijom izdavačkom kućom za poslovnu literaturu Naklada MATE, Asocijacijom poduzetnika Hercegovine u kojoj je Nobel jedan od prvih članica i osnivača, kao i odličnim odnosima sa udruženjima poslodavaca Tešnja, Zenice, Gračanice… .
U okviru grupacije djeluju poslovni portal Manager.ba, marketinška agencija Connect, smještajni kapaciteti Five Rivers kao i sestrinska firma Ecofriend HR.
Nagrade:
Nobelovi napori ne ostaju neprimjećeni od strane specijaliziranih i strukovnih udruženja:
Ukoliko želite posjetiti Nobel, a niste iz bilo kojeg razloga u mogućnosti, posjetite Nobel kroz jedinstvenu 3D šetnju OVDJE, a preporučujemo da gledate na velikom ekranu.
Ovom prilikom iz Nobela se zahvaljuju svim korisnicima njihovih proizvoda, kupcima, dobavljačima, distributerima, partnerima i prijateljima, a osobito djelatnicima, menadžementu i njihovim obiteljima koji su svi na svoj način doprinijeli 21. rođendanu.
Sve ovo ne bi bilo moguće bez pomoći najvećeg coucha na svijetu, čije su poruke i nakon 2.000 godina nepromijenjene.
„Učini drugom ono što želiš da drugi tebi učine“ i „ Ne učini drugom ono što ne želiš da tebi drugi učine“.
Nobel je bio organizator i učesnik mnogih akcija i projekata čiji je cilj pomoći drugima, kojima je iz bilo kojeg razloga uskraćena mogućnost da rade, zarađuju ili žive normalan život. Neke od tih akcija su trajnog karaktera i provode se prema onima koji trebaju pomoć, bez nacionalnog ili geografskog predznaka.
Sve nabrojano je ostvareno bez bilo čije pomoći, isključivo vlastitim sredstvima, znanjem i nesebičnim angažmanom djelatnika i menadžmenta Nobela.
Sve navedeno nije lako ni napisati, a kamoli organizirati i sprovesti u djelo.
Što onda očekivati u budućnosti od Nobela? Pravi, pravcati Tornado. O tome uskoro...