Za organizam je dobra samo čista voda

Koliko vode bi trebali piti na dan: zar stvarno 8 čaša?

Koliko bi trebali piti vode na dan?
13.07.2017 Svijet filtera

Koliko vode treba piti na dan? Jednostavno pitanje na kojeg nema jednostavnog odgovora. 

Vjerojatno ste čuli da bi trebali popiti 8 čaša vode na dan što je gotovo dovoljno da napunimo bocu od 2 litre! 

Od ove količine zastat će i najveći pobornici vode.

Ono što želimo reći je da unatoč klasičnim savjetima od 8 čaša vode dnevno, unos vode zapravo ovisi od osobe do osobe - o dobi, spolu, fizičkoj aktivnosti, pa čak i mjestu u kojem netko živi. 

Individualni zahtjevi za vodom mogu varirati iz dana u dan, ovisno o tome što radite, jedete ili pijete.

Voda i zašto je neophodna za zdravlje

Voda je u našem tijelu glavni kemijski element i čini oko 60-70 posto naše tjelesne težine. Za svaku fizičku aktivnost i za svaki proces koji se odvija unutar našeg organizma potrebna je voda.

Tako voda:

  • osigurava pravilan rad organa i tkiva,
  • regulira tjelesnu temperaturu,
  • rješava organizam otpadnih tvari i toksina,
  • vlaži kožu,
  • hrani zglobove, kosti i mišiće,
  • prenosi hranjive tvari do vitalnih organa.

Dovoljna količina vode u organizmu smanjuje zadržavanje otpadnih tvari i toksina u tijelu, poboljšava funkciju žlijezda, oslobađa jetru od viška masnoća i smanjuje glad.

Koliko je voda važna za naše zdravlje pokazuje činjenica kako čovjek bez hrane može živjeti mjesec dana, ali bez vode samo sedam dana

Koliko vode vam je potrebno?

Koliko bi vode trebali popiti na dan?

Prije nego što krenemo na izračune koliko vode treba unijeti u organizam, važno je znati na koje sve načine tijelo gubi vodu. Tako svakog dana disanjem, znojenjem, mokrenjem gubimo vodu koju je potrebno nadoknaditi. 

 

Zlatno pravilo: ako pijete dovoljno tekućine, mokraća će biti prozirne ili svijetlo žute boje. U protivnom, ona će biti tamno žute boje.

 

Prema standardnim okvirima ženama je preporučeno unijeti 2,3 litara vode dnevno (9 čaša), a muškarcima 3,1 litara vode dnevno (13 čaša). No, to ne znači da morate popiti toliko čaša isključivo vode!

Voda zapravo znači tekućina - bilo koja tekućina koju unosimo u tijelu.

Sva se tekućina zbraja, a ne samo voda!

Tijelo apsorbira vodu iz hrane na isti način kao što to radi s tekućinom. 

Mnogo vrsta povrća i voća imaju visoki sadržaj vode, a neke od boljih opcija su lubenica, svježi krastavac, rajčica, jagode, naranče i grejp. Dobra vijest je da čak i sladoled sadrži visoku razinu vode!

I neke namirnica sadrže veliku količinu vode

S druge strane, neke namirnice i pića mogu povećati potrebu za unosom tekućine. Govorimo o hrani s diuretskim učinkom kao što su kava, šparoge, brusnice i kupus. Diuretici su zapravo tvari koje nam pomažu u izbacivanju vode i toksina iz organizma, pa je i logično da njihovim konzumiranjem moramo popiti i više vode.

Budući da većina ne prati što sve popije i pojede tijekom dana, najbolji način za mjerenje unosa tekućine je kako se vaše tijelo osjeća.

Kako i kada piti vodu?

Pijete vodu samo kad osjetite žeđ? To zapravo i nije najzdravije jer žeđ nije pouzdan signal da tijelo treba vodu. Žeđ zapravo ukazuje na to da je već došlo do dehidracije organizma, a osjećaj žeđi prestaje već i prije nego što je tijelo dobilo dovoljnu količinu vode.

Nažalost, kako starimo tako naša tijela slabije registriraju dehidraciju i kasnije šalju signal mozgu da nam treba vode. 

Neki od standardnih savjeta za konzumaciju vode su:

  • pijte vodu u malim gutljajima tijekom cijelog dana,
  • popijte čašu vode odmah ujutro nakon što ustanete iz kreveta,
  • pijte čašu vode uz svaki obrok,
  • hidratizirajte se prije, tijekom i nakon vježbanja,
  • izbjegavajte alkoholna pića i previše kofeinskih napitaka koji dehidriraju organizam.

Kada treba pojačati unos vode?

Pojačajte unos vode kada ste fizički aktivniji

  • Fizički ste aktivni. Svaka aktivnost kod koje se dodatno znojite zahtjeva unos vode. Za umjerenu vježbu kao što je pola sata brzog hodanja ili vožnje bicikla potrebno je popiti oko pola litre vode. 
  • Podneblje u kojem živite. Ako živite u toplom i vlažnom podneblju u kojem se jako znojite potrebno je pojačati unos vode.
  • Bolest. Kod povišene temperature, povraćanja i proljeva potrebno je konzumirati više tekućine kako bi se spriječila dehidracija.
  • Trudnoća i dojenje. Trudnicama se preporučuje unos od 2,3 litara vode dnevno, a dojiljama čak 3,1 litara vode.
  • Tjelesna težina. Što imate više kila to vam je potrebno i više vode. Smatra se da je minimalna dnevna potreba vode sa slabom fizičkom aktivnošću oko 20-25 g po kilogramu tjelesne težine (100 g vode = 100 ml vode). To znači da je čovjeku od 75 kg potrebno 1500-1875 g vode (1,5 - 1,9 litara).

Pozitivan učinak na zdravlje ima jedino čista voda

Budući da se dovoljnim unosom vode smanjuje dehidracija stanica u organizmu, od velike je važnosti konzumirati čistu i pitku vodu

Kako bi bili sigurni da pijete čistu vodu, jedna od opcija je kupovanje vode u bočicama. Tako zagađujete okoliš, trošite novce, a i uvijek nositi sa sobom bočicu vode zna biti zamorno. Zato preporučujemo trajnije i ekološki prihvatljivije rješenje kao što su filteri s reverznom osmozom koji uklanjaju teške metale, mutnoću, bakterije, viruse, kamenac, klor… 

Ako želite uvijek imati čistu vodu, za vas je savršeno rješenje RO 5 sistem za domaćinstvo.

RO 5 filter za vodu

U ponudi imamo i NOA 3 sistem za filtriranje vode. Sastoji se od 3 stupnja filtracije kroz koje otklanja pijesak, mehaničke nečistoće, organske tvari i klor. Odličan je izbor za sva kućanstva jer uvelike poboljšava okus vode za piće i kuhanje. 

Noa 3 filter za vodu

Čista i pitka voda ne može vam nikada naškoditi. Od nje vam samo može biti bolje! 

Pročistite vodu za piće i dovoljno se hidratizirajte tijekom ovih vrućina.

Filteri za pročišćavanje vode