Kakvo je idealno grijanje za ured?
Samo je jedan odgovor na to pitanje: Temperatura je dobro podešena i svima je ugodno raditi.
No, do toga baš i nije lako doći
Svaki dobar menadžer zna da ugodna radna atmosfera utječe na produktivnost. Svaki dobar menadžer zna i da se mora voditi računa o troškovima poslovanja.
Zato je ekonomično grijanje kojim se lako može upravljati idealno za radni prostor.
Uredski posao najčešće se odvija u vremenskim razmacima od 7 do 15, 8 do 16 ili 9 do 17 sati što znači da se prostorija grije osam sati.
Jedan od problema koji se često javlja u hladnijim mjesecima je dolazak zaposlenika u hladne prostorije.
Drugi problem, koji često izluđuje poslodavce koji plaćaju račune, je taj da zaposlenici s vremena na vrijeme zaboravljaju ugasiti grijanje nakon što odu kući. Posebno ako grijanje ostane upaljeno tijekom vikenda.
Najidealnije i najjednostavnije rješenje za grijanje ureda je putem električne energije, i to iz nekoliko razloga:
Konvektor Altis Ecoboost posjeduje sve navedene karakteristike.
Uz module Comfort i Eco koji koriste za njegov rad, posjeduje i dodatni senzor čijim odabirom uređaj svakih 30 minuta provjerava je li netko u uredu. Ako očita da je netko prisutan, održava zadanu temperaturu za koju se koristi modul Comfort.
Ukoliko senzor nakon intervala od 30 minuta ne dektektira nikoga u uredu, uređaj se prebacuje u modul Eco, koji predstavlja ekonomičan način rada i uštedu energije.
Idealno, zar ne? Pravo rješenje za zaposlenike koji ponekad zaboravljaju ugasiti grijanje
Kada ste jednom riješili pitanje kakvo grijanje odabrati za urede, drugo pitanje je: Koja je idealna temperatura za rad?
Jeste li ikad razmišljali o tome da prava temperatura zraka na radnom mjestu ima veliki utjecaj na produktivnost?
Naravno, ako je zaposlenicima hladno u uredu, a cijeli dan sjede ispred računala – neće biti baš zadovoljni.
Moguće je da će i tipkati u rukavicama bez prstiju. Takav prizor ne bi se mogao opisati kao ugodna radna atmosfera.
Radno mjesto na kojem je pretoplo, na kojem cirkulira vrući, suhi zrak može pak učiniti ljude pospanima. I manje produktivnima.
Dobro postavljena temperatura na radnom mjestu doista čini čuda. To je i razlog zašto su u tu svrhu provođene brojne studije. Svaka je imala malo drugačije zaključke.
Pokušajte pitati kolege oko sebe je li im hladno ili toplo? Svatko će vam reći nešto drugo, sigurni smo.
Naišli smo na rezultate ankete provedene 2015. godine u SAD-u upravo s osobama koje rade u uredu. Tema ankete je bila idealna uredska temperatura, je li im toplo ili hladno.
Njih 42% smatralo je da je pretoplo, a njih 56% temperaturu na radnom mjestu ocijenilo je prehladnom.
Kako su istraživanja rađena prema tome što su ljudi rekli i rezultati su različiti. Jedna od studija kojoj je cilj bio istražiti povezanost temperature u uredu i produktivnosti pratila je rad zaposlenika u osiguranju.
Na temperaturi od 25 stupnjeva prilikom tipkanja greške su se kretale oko 10%. Spuštanjem temperature na 20 stupnjeva broj grešaka se udvostručio.
Znači li da je 25 stupnjeva idealna temperatura za postavljanje termostata?
Ovisi čime se bavite. Dokazano je da su topliji uredi bolji za poslove u kojima je uključeno kreativno razmišljanje (marketing, grafički dizajn, novinarske redakcije...) dok hladniji uredi bolje djeluju na radnim mjestima gdje se ponavljaju radnje (računovodstveni servisi).
Tako na primjer osnivač Facebooka Mark Zuckerberg termostat podešava na 15 stupnjeva (da, to nam se čini ledeno) dok je sada već bivši predsjednik SAD-a Barack Obama svoj ured održavao na visokoj temperaturi i to zbog orhideja. I da, bio je kritiziran zbog toga.
Britanska Vlada (kroz preporuke Odjela za zdravlje i sigurnost) preporučuje temperaturu za rad 23.3 stupnja uz napomenu da je ta temperatura savršena za tek 70% ljudi.
Trebamo li se time trebali voditi cijele godine?
Ukoliko stavimo termostat na 23,3 stupnja tijekom zime, to bi mogla biti idealna temperatura za rad. Ali zamislite rad na 23,3 stupnja tijekom ljetnih vrućina. Bilo bi prehladno.
Tijekom određivanja savršene temperature za rad u uredu u obzir treba uzeti:
Idealna temperatura za ured ovisi i o vanjskoj temperaturi zraka.
Ono što smatramo toplim tijekom zime, tijekom ljeta nam se čini hladno! Baš kao ona 23,3 stupnja koja smo spomenuli.
Naše tijelo, kako se mijenjaju vanjske temperature, privikava se na topliji ili hladniji zrak pa se tako mijenja i optimalna temperatura za produktivni rad u uredu.
Odjeća značajno zna utjecati na našu tjelesnu temperaturu.
Ne nose svi jednako debelu odjeću, ali uvijek se prilagođavamo godišnjem dobu.
Zimi nosimo deblju i topliju odjeću, pa nam niža temperatura u uredu neće toliko smetati jer će nam dodatni sloj dati toplinsku izolaciju. Ljeti nosimo otvorenu i laganu odjeću koja diše pa vrijedi obrnuto.
Tko ima više masnog tkiva, toplije mu je. Deblji ljudi lakše podnose zimu, dok mršaviji ljudi lakše dišu tijekom ljeta.
To je i razlog zašto je u hladnijim krajevima i prehrana drugačija – jela su „jaka“ i zasitna.
Starijim zaposlenicima odgovara toplija temperatura u uredu.
Što ste stariji, a pogotovo nakon 55 godina, postajete osjetljiviji na hladnoću.
Iz vlastitog iskustva znamo je da je za ugodnu atmosferu u uredu potrebno održavati jednaku temperaturu u prostoriji.
Dakle, ako postavite termostat na 22 ili 23 stupnja tijekom zime, nećete pogriješiti. Ljudi će se na tu temperaturu naviknuti.
Također, zaposlenike bi trebalo pitati je li im vruće ili hladno. Svaki odmak od ugode dovodit će i do smanjene produktivnosti.
Kako se mijenjaju godišnja doba, mijenjat će se i poželjna temperatura. Ako vodite računa o njoj, znat ćete da je uvijek treba postaviti na: ugodno.